Modellmarknad sälj köp o byt modellflyg

Information, kallelser till möten och inbjudan till aktiviteter i klubben

Modellmarknad sälj köp o byt modellflyg

Inläggav ymmot » mån 20 mar 2017, 13:30

Victor, Staffan och jag var och kollade på Magra bygdegård förra veckan om det var lämplig lokal för en bytesmarknad. För en intern marknad räcker lokalen till, men om man tänker lite större och vill göra något där man bjuder in andra som vill sälja och hyra bord så är den för liten. Jag kollade på Bjärkehallen, B hallen, i Sollebrunn. Den är 30 x 16 m och där får man gå in med skor, man slipper täcka golvet. En del är café. Hallen är ledig sönd. 14 maj. Hyra för hallen är 180/ tim. Det finns 50 st bord att hyra 180 x 80 cm och kostar 50:- st. Inte otroligt att kunna ställa fram bord redan på lördagen, prata väl med vaktmästaren. Om inte får man kanske hyra hallen redan från 7 på morgonen.

Förslag på upplägg

Hyra hallen 9 tim från kl 8 till 17 = 1620:- hyra bord 50:- st inköp av kaffe,fika, muggar, papperstallrikar mm. Ica ligger 100m bort och är även öppet på söndagar om det kniper.

Marknaden öppen 10- 15.

Hyra för bord 100:- Företag 150:-. gratis inträde för utställare.
Inträde 20:-
Kaffe och tilltugg 20:-

Frågan är om det finns ett intresse bland medlemmarna att vara med att ordna en modellmarknad.

Jag kan vara kontaktperson, spindel i nätet, ta kontakt med andra klubbar och bjuda in på forum och andra lämpliga platser. Vidare behövs några för att ställa fram och plocka bort bord mm. samt torrmoppa golvet efteråt.
Någon eller några som tar upp inträde, och några som sköter inköp och servering av kaffe o dricka med enkelt tilltugg.

Eftersom vi inte har all tid i världen behöver jag svar ganska snart, senast denna vecka om ni vill vara med på detta spektakel eller kom med konstruktiva förslag.

Tommy.sjoqvist@telia.com eller på detta forum.
ymmot

Återgå till Information, möten och aktiviteter